hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمانشاه| تجلیل از فعالان حوزه حمل‌ونقل و راهداری تجلیل از مرام و منش پهلوانی است

کرمانشاه| تجلیل از فعالان حوزه حمل‌ونقل و راهداری تجلیل از مرام و منش پهلوانی است

آیین تکریم از فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان و راهداران استان کرمانشاه با حضور حیدر مطاعی معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه برگزار شد.

 به گزارش رویداد امروز، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک هفته حمل‌ونقل و راهداری، راه را شریان حیاتی کشور دانست و راهدار را مانند خونی در رگ‌ها تشبیه کرد. او اظهار داشت: حمل‌ونقل با بخش‌های تولیدی، اجتماعی و زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم و دارد و در زمینه جابجایی محصولات تولیدی، جابجایی دستگاه‌های تولید و حمل مواد نقش به سزایی دارد و اگر چرخ آن از حرکت بایستد کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد. او با اشاره به آماری در خصوص حمل‌ونقل استان کرمانشاه گفت: ۴ میلیون نفر مسافر در جاده‌های استان جابجا شده‌اند و ۴۶۸ هزار نفر هم در مرزها تردد کرده‌اند. کرمی افزود: بیش از ۹۵ درصد جابجایی زمینی به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی انجام می‌گیرد و از آذرماه سال ۹۷ تاکنون ۹/۵ میلیون تن کالا توسط حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا شده است.

در ادامه مراسم تجلیل از فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان و راهداران، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: نسبت همواری جاده‌های ما از سطح جهانی هم بالاتر است. مطاعی افزود: حدود ۸ هزار کیلومتر راه در استان کرمانشاه وجود دارد و ناوگان و سرویس‌های خوبی در سطح استان و کشور داریم. او ادامه داد در سال گذشته با توجه به بارش گسترده برف و اتفاقات سیل با همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف این مشکل به‌خوبی برطرف شد. مطاعی در ادامه گفت: اربعین امسال را عرصه نمایش خدمت‌رسانی راهداری و حمل‌ونقل دانست و گفت: در مراسم اربعین ۱۷ میلیون نفر مسافر از طریق جاده‌ها تردد کردند و با توجه به این‌که مشخص نبود چه تعداد افراد و مسافر از این مرزها وارد یا خارج می‌شوند ولی در زمینه آماده‌سازی و زیرساخت‌های عظیم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توانستیم عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم و جابجایی به‌خوبی انجام شد و مایه افتخار من است که در این مجموعه سهیم هستم. بازوند، استاندار کرمانشاه در ادامه آیین تجلیل از فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای، رانندگان و راهداران استان طی سخنانی گفت: پویایی بخش حمل‌ونقل و راهداری نماد زنده‌بودن اقتصاد یک کشور است. او تأکید کرد: این بخش درواقع شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و وجود هرگونه مشکل و آسیب در این بخش، زیان‌های بسیاری را متوجه کشور می‌کند. او ادامه داد: رانندگان بخش حمل‌ونقل و راهداری به شکل شبانه‌روزی و با نهایت امانت‌داری و با پایبندی به مرام جوانمردی، در حال خدمات‌رسانی و جابجایی کالا و مسافر هستند و علاوه بر این‌ها، همچون یک امدادگر به در راه ماندگان کمک می‌کنند و به‌راستی فرشتگان همیشه بیدار جاده‌ها هستند. او عنوان کرد: خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بحران زلزله کرمانشاه، همکاری بسیار ارزشمندی در مراحل امدادرسانی و بازسازی و انتقال رایگان کمک‌های مردمی داشتند و در ایام اربعین نیز به عشق امام حسین (ع)، سختی‌های انتقال صدها هزار زوار را به جان خریدند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تجلیل از فعالان حوزه حمل‌ونقل و راهداری درواقع تجلیل از مرام و منش پهلوانی، جوانمردی و شرافت است.

بازوند بیان کرد: خوشبختانه اولین پروژه آزادراهی استان در قطعه سه‌راهی بیستون _ حمیل در دست اجراست و برای اجرای قطعه همدان _ بیستون نیز در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم. استاندار کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه در رقابت با ۵ استان توانست مجوز ایجاد دهکده لجستیک را دریافت کند و کسب این جایگاه کمک بزرگی به ایجاد یک مرکزیت باری و مبادلاتی در غرب کشور است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد